Doel :
- Een doordacht en goed schoonmaakbestek schrijven en negotiëren!
- Schoonmaakkosten beheren in 2022.
- Het kwalitatief en proactief beheer van uw schoonmaakcontract!
Doelpubliek:
Personen die bezig zijn met het beheer van het schoonmaakcontract en die schoonmaakkosten beheren en die hierin een minimum van ervaring hebben: facility managers, aankopers, algemenene diensten.
Deze opleiding in niet bedoeld voor schoonmaakbedrijven, hiervoor is er de opleiding EN05: hoe een schoonmaakbestek interpreteren.
Voorgesteld programma:
De belangrijkste aandachtspunten bij het opmaken van een schoonmaakbestek
- Welke type bestek/contract kies je: middelen, resultaat, output….
de voor- en nadelen.
- Hoe worden schoonmaakuren en budgetten gecalculeerd in de professionele schoonmaakmarkt en hoe evalueer je het juiste budget?
- Factoren die de prijs beïnvloeden:
werkritme, uurtarief, periodieke taken…
- De belangrijkste aandachtspunten bij het opmaken van de technische clausules
-
- Welke verschillende schoonmaakposten zijn noodzakelijk voor je bestek?
- Welke schoonmaakcontroles zijn mogelijk en hoe beschrijf je ze?
- Welk bonus/malussystemen toepassen?
-
- Een prijslijst opmaken
- Budgettaire inschatting
- Offertes met elkaar vergelijken
De belangrijkste punten bij het opstellen van een kwaliteitshandleiding
- Hulpmiddelen voor het beheer van uw schoonmaakcontract
-
- Het management bij het schoonmaakbedrijf en de budgettaire inschatting
- Technische en ecologische beschrijvingen
- Schoonmaakaudits en beschikbare normen in 2022
- Hygiëneaudits
- Overige auditmogelijkheden
-
- Een kwaliteitsaudit uitvoeren
- Demonstratie van de overige auditmogelijkheden
Q&A
10 % korting per extra inschrijving
Inbegrepen: Lunch, drank
Het invoeren van een kwalitatieve opvolging kan besparingen en kwaliteitsverbeteringen opleveren